پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

کیکاووس زیاری: جرج کلونی در فیلم انیمیشن کامپیوتری «آقای فوکس شگفت‌انگیز» به جای شخصیت اصلی قصه صحبت کرده است

فیلم قصه زندگی یک خانواده روباه را تعریف می‌کند که در مزرعه‌ای در کنار دوستان خود زندگی می‌کنند. زمانی که مالک مزرعه تصمیم می‌گیرد آقای روباه و خانواده‌اش را از این محل به جای دیگری منتقل کند، حیوانات مزرعه به کمک او می‌آیند. کلونی قبل از این در فیلم‌هایی مثل «دوازده یاراوشن»، «سولاریس»، «طوفان کامل» و «سیریانا» بازی کرده و برای این فیلم آخری، موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل هم شده است. او چند سال قبل «شب‌به‌خیر و خوش‌باشی» را کارگردانی کرد. این فیلم برای او نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را به همراه آورد. کلونی در گفت‌وگوی اینترنتی زیر، در باره همکاری‌اش در انیمیشن «آقای فوکس شگفت‌انگیز» صحبت می‌کند.

  • چه چیز ویژه و خاصی باعث شد تا جذب رولد دال و شخصیت‌های او بشوید؟

قصه کتاب او یک جور قصه شاه پریان مشهور است و سال‌هاست که بچه‌های نسل‌های مختلف آن را مطالعه می‌کنند. احساس کردم فرصت خوبی است تا هم در ساخت یک قصه خیلی بامزه همکاری کنم و هم شانس کار کردن با وس (اندرسن، کارگردان فیلم) را پیدا کنم. کل جریان و مراحل کار مرا شگفت‌زده کرده بود. این فیلم کاملاً متفاوت با کارهای دیگری بود که تا به‌حال انجام داده‌ام. هنگام کار حس می‌کردم در هوا معلق هستم و اصلاً معلوم نیست در کجا قرار دارم. کل کار برایم جذاب و دلنشین بود.

  • در باره شخصیت خود در فیلم چه فکر می‌کردید؟

برای من، او حکم یک موجود خوش‌بین را داشت و شخصیت بامزه‌ای برای کارکردن بود. وقتی فیلم‌نامه را خواندم به وس گفتم: «ببین، دوستش دارم و خیلی دلم می‌خواهد به جای این موجود حرف بزنم. ولی نمی‌دانم چه کسانی آن را تماشا می کنند. حال و هوای فیلم‌نامه طوری است که انگار هم برای آدم‌ بزرگ ها نوشته شده است و هم برای کودکان و نوجوانان، به همین دلیل، من نمی‌دانم چه‌طوری باید به جای شخصیت انیمیشنی خودم صحبت کنم.» او در جواب به من گفت: «نگران این موضوع نباش. بگذار فیلم را بسازیم و از کارمان لذت ببریم.» به خودم گفتم این یکی از آن روش‌های منطقی و درستی است که می‌توان هنگام کار در یک فیلم سینمایی در پیش گرفت. البته باید اعتراف کنم هنگام تولید فیلم از کار با بیل‌موری- که صدای خود را به شخصیت منفی قصه قرض داده بود- اصلاً لذت نبردم. با هم کلی جنگ و بحث داشتیم (می‌خندد)! البته، حالا با هم خوب هستیم.

آقای فوکس قصه که کلونی به جای او صحبت می کند

  • بهترین درس اخلاقی ای که از قصه فیلم گرفتید چه بود؟

سرقت از این و آن چیز خوبی نیست. زمان تولید فیلم چیزهایی در مورد حیوانات و روحیات آنها یاد گرفتم، که تا قبل از این هیچ اطلاعاتی در باره‌شان نداشتم.

  • آیا در آینده دوباره با یک فیلم انیمیشنی همکاری خواهید کرد؟

خیر (می‌خندد)! می‌دانید، برای همکاری با «آقای فوکس شگفت‌انگیز» حدود یک هفته را در یک مزرعه گذراندم تا بیشتر با حال و هوای قصه و شخصیتم آشنا شوم. وس حدود دو سال روی این فیلم کار کرد. ساخت فیلم‌های انیمیشن وقت و کار زیادی می‌برد و حسابی آدم را خسته می‌کند، با همه اینها، اگر در آینده باز هم پیشنهاد همکاری در این زمینه را داشته باشم، با کمال میل قبول می‌کنم. کار در  فیلم ‌های انیمیشنی اوقات لذت‌بخش و باورنکردنی ای برای همه ما فراهم می‌کند.

  • قصد کارگردانی فیلم تازه‌ای را ندارید؟

فعلاً خیر. امسال بازیگر پرکاری بودم و پشت سرهم در سه فیلم متفاوت و در
عین حال سخت، کار کردم. احساس می‌کنم نیاز به استراحت دارم. پس از آن تصمیم می‌گیرم که برای آینده چه‌کار کنم. البته این حرف‌ها را در شرایطی می‌زنم که قرارداد بازی در دو فیلم را امضا کرده‌ام و باید برای بازی در آنها، جلوی دوربین ظاهر شوم.

کد خبر 96139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز